Klasik laiklik tanımındaki problem nasıl yeni laiklik tanımlarının gelişimine sebep olmuş ise tarafsızlık kavramının daha detaylı tartışılması da yeni laiklik tanımlarının imkanlarına ve sınırlılıklarına daha iyi ışık tutacaktır.
Türkiye’de ya da dünyada yüksek öğretimi tartışırken Topçu’nun hür düşünüş üzerine söylediklerine bir daha bakmak lazım.
Son zamanlarda hem Batı akademisinde hem de Batı-dışı olarak adlandırılan toplumlarda Avrupa-merkezci yaklaşıma itirazlar yöneltiliyor.
Dünyada üniversite ya da genel olarak eğitim kurumlarının amacına yönelik iki temel yaklaşımdan söz edilebilir.
Kamuoyunu yönlendirme potansiyelleri dikkate alındığında, siyasetçilerin, aydınların, kanaat önderlerinin konuşma üslupları, tavırları, bilgileri, faziletleri demokrasilerde liyakat tartışmasında çok daha fazla üzerinde durulması gereken bir konu olarak öne çıkıyor.